Waar staat Persil voor

Innovatie in harmonie met traditie

De samenleving verandert, behoeften veranderen en daarmee veranderen tevens de eisen die worden gesteld aan de prestaties van producten. Daarom richt de strategie van het Persil-merk zich op innovatie en continuïteit. Nieuwe producten moeten een zinvolle aanvulling op het assortiment vormen, producten met bewezen waarde worden in stand gehouden en voorzichtig aangepast aan nieuwe eisen – met één doel: het wassen gemakkelijker maken en daardoor meer levenskwaliteit te creëren. Het positieve imago van Persil werd met de volgende woorden omschreven door het Allensbach Institute for Public Opinion Research: "Persil combineert wasprestaties, topkwaliteit en moderniteit. Tegelijkertijd heeft Persil veel traditie en is het altijd met beide voeten op de grond blijven staan. Dit is geen tegenstrijdige combinatie, maar definieert juist het unieke merkimago van Persil."

Persil is altijd toonaangevend geweest. Het werd ontwikkeld in 1907 en was het eerste zelfwerkende wasmiddel. Voor het eerst gaf een speciale formule zuurstof vrij tijdens de wascyclus, waardoor het vermoeiende wrijven van de was overbodig werd.

Aangezien succes tevens een voortdurend hoge kwaliteit vereist, werden de producten niet slechts verder ontwikkeld in de loop van de tijd; populaire en producten met bewezen waarde werden tevens zorgvuldig onderhouden. Dit gebeurde altijd met als doel het wassen gemakkelijker te maken en op deze manier de consumenten te helpen een betere levenskwaliteit te bereiken.